خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

التماس دعا

پرسیدم از هلال ماه چرا قامتت خم است ؟

آهی کشید و گفت :که ماه محرم است 

گفتم که چیست محرم ؟

با ناله گفت :

ماه عزای اشرف اولاد آدم است 

من پدیرفتم شکست خویش را پند های عقل دور اندیش را

من پذیرفتم که عشق افسانه است
ایـــن دل درد آشـــنا دیوانــــــه است
مــی روم شـــاید فراموشـــت کـــنـم
در فراموشــی هــم آغوشــت کنـــم
مـی روم از رفتــــن مــن شـــاد باش
از عـــــــذاب دیـــدنــــــــم آزاد بـــاش
آرزو دارم بفهمــــــــــــــــــــــی درد را
تلخـــــــــی برخورد های ســـــــرد را
آرزو  دارم  شبـــــی تنـــها  شـــــوی
لحظه ای هم غصــه با غم ها شوی
آرزو دارم  بفهمــــی  درد چیــــــست
آنکه بشکســته دلـش از درد کیست
آرزو دارم  دمـــی عاشـــق شــــــوی
سینه سوز و هم دم مشکل شـــوی
آرزو دارم بفهمـــی عشــــق چیست
آنکه هر لحظــه به یادت بوده کیست
مــن ســــخن کوتــاه  کنــــــم از آرزو
آرزویـــــت بــــــــوده هـــــــــر دم آرزو
مـــن که در بازی عشـــق باخـــته ام
در کنـــج خرابه خانــــه ای ساخته ام
در کـــنج خـــرابه به تو مـــن فـکر کنم
با هر نفســـــم اســـم تو را ذکـر کنم
با ذکـــر تو در دل آتــــش افروخـــته ام
در بازی  عشـــق عاقبــت سوخته ام

 

پ.ن:من سکوت خویش را گم کرده ام  لاجرم در این هیاهو گم شدم . 

من که خود افسانه می پرداختم ,  عاقبت افسانه ی  مردم شدم !

کســــی کـــه ســـــهم تـــو نباشـــد...

خبر به دورتـــــرین نقطـــــه جهـــــــــان بـرسد

نخواست او به من خسته - بی گمان - بـرسد

شکنجــه بیشتر از این که پیش چشم خـودت،

کسی که سهم تــــو باشد به دیگران بـرسد؟

چه می کنی اگر او را که خواستی یـــک عمر

به راحتــــی کسی از راه نــــاگهــان برسد...؟

رها کنـــــی بــــرود... از دلت جـــــــدا باشــد.

به آنــــکه دوست تـــرش داشتـه،بـه آن برسد

گلایــــه ای نکنـــی، بــغض خویش را بــخـوری

که هق هق تــــو مبـــادا به گـوششان برسـد

خدا کند که ... نـه! نـــــفرین نمی کنـم! نکنـد

به او - که عاشـق او بــــوده ام - زیـان برسد!

خدا کنــــد فقط ایـــــن عشق از سـرم بــــرود

خـــــدا کنــد کـه فقط زود آن زمـــــان  برســـد

 

 

                        نجمه زارع

پ.ن:در بازی زندگی یک نیمه را باختم...و درست زمانی که فرصتی دوباره یافتم،در رویای تلخِ شکستِ  نیمه ی دیگر بودم. 

بعد نوشت: خاطرات کهنه مخاطب حقیقی یا مجازی ندارد برای دل خودم هم نیست همه را تقدیم می کنم  به عزیزان خاطرات کهنه ام

دیــدمت ولی چـه دور دیدمــت ولی چـه دیــر

 

      خسته ام ازاین کویراین کویرکور و پیر                    این هبوط  بی دلیل این سقوط ناگزیر

      آسـمان  بی هدف  بادهای  بی  طـرف                      ابرهای سربه راه بیدهای سربه زیر

      ای نظاره ی شگـفت ای نگاه  ناگـهان                       ای هماره در نظر ای هنوز بی نظیر

      مثل شعر ناگهان  مثل  گریه  بی امان                       مثـل لحظـه های وحـی اجتـناب ناپذیر

      ای  مسـافر غریـب در دیـار خویشتـن                       با تو آشـنا شـدم با تو در همـین مسیـر

      از کویر سوت وکورتا مرا صدا زدی                       دیدمت ولی چه دور دیدمت ولی چه دیر

      این تویی درآن طرف پشت میله هارها                      این منم دراین طرف پشت میله ها اسیر

      دست خسـته ی مرا مـثل  کودکی  بگیـر                    با خودت مرا ببر خسته ام از این کویر  

                                                     

                                                                          قیصر امین پور                          

پ.ن:دیگر احتیــاط لازم نیستــــــ… شکستنی ها شکست،هرطور مایلیــــد حمـــل کنیــــــد…!!!

پاییـــزی ترین فصــــل خــــدا

دخـــــتری که در پـــــاییـــزی ترین فصــــــل 

خـــــــدا( آبـــــان) چشــــم گشــــــود 

 مجــــبور شــــد پـــاییز گــــــــونه 

 زنــــــدگی کنـــد وبی شــک 

 در پاییــــــزی تـــرین فصــل 

 خـــــدا چشــــم از  

جـــــــهان خــــواهد بســــــت.گلـــــــه ای 

 نیســـــــــت  روزگــــار بـــــا تــــمام  

روزهـــــای پاییـــــــــزی اش 

زیباســــــت و مــــن  

 عاشق پاییزم

پ.ن: احساسم را نمی فروشم،حتّی به بالاترین بها...ولی آنگونه که بخواهم خرج می کنم...
برای کسی که لایق آن است...
 و تو .... 

اگر  روزی  دلت لبریز غم  بود  گذارت بر مزار کهنه ام  بود 

       بگو این بی نصیب خفته در خاک یه روزی عاشق و دیوانه ام بود