خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

عرشــــــی ها و فرشی ها

پیش نوشت: برای  بهره مندی از فیوضات و برکات ماه رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان پست جدیدی نخواهم داشت اما خواننده ی مطالب خوب وبلاگ دوستان هستم

"التــمــاس دعــا"

بار خدایا وسوسه های نفس نگذاشت جانم در نهر رجب تطهیر شود

از در آویختگان درخت طوبای شعبان هم که نبودم ترحم فرما

 و در دریای رحمت رمضانت مستقرم نما

نــه دگــر جنگــــی نیــست

  ماهتاب آمده است هــمه جا تاریــک است                غیر از آن ماه بلند هـمه رغب انگــیز است

    می درخــشد دو چراغ محو مهــتاب شـده                دو چــراغ از آتش گـــرم  و بــی تـاب شده

    نــــور مــهتاب بـــر او روشـــنی افکــــنده                از دو چشمش پیداست گریه هامــی کرده

    عکــس مـه می لرزد دردو چشمان پلنـگ؟               یا که مه در گریه است از پلنگـی در چنـگ؟

    نه دگر جــنگی نیست این پلنـگ رام شده                 ایــن پلنــگ عاشـــق دگــــــر آرام شـــده

    این پلـــنگ عاشـــق واقـــعا آگـــاه اسـت                 در تــه دره ی کــوه بس پلـنگ افتاده است

    گرچه می داند او که وصالش سخت است                به امیــد اعــجاز کوه هــا طــی کرده است

    می پــرد از نـــوک کـــوه تا بگـــیرد مــــه را               چه گــذشــته به ماه نیسـت بر ایـن ره راه

         دیاکو سیف

پ.ن ۱:من هفتصد بار اشتباه نکردم من یک بار اشتباه کردم و زمانی موفق شدم که هفتصد راهی را که موفقیت آمیز نبود تصحیح کردم خطا فرصتی ست که هوشمندانه تر باشیم زندگیت را قربانی هیچ چیزی نکن

پ.ن ۲:مخاطب خاص من به سادگی یک لبخند از ذهنم پاک شد و من عاشقانه های بی مخاطبم را
به حراج گذاشته ام…

شـــــب وصـــــل با همـــــه دوری

امشــب  همــه در عالــم امکـــــان 

بی سلسـله ان دمسـت و پریـــشان 

امشــب بکشـد جاذبـه ی عــــشق 

از عمــق ضمـیر فطـــرت پنــهان  

امشــب نشــود ساکت و خــاموش 

آتشـــکده ی سیــــنه ی انـــــسان 

امشـب بشکسـت سـد غــرور را 

سیـــلی که شـــد از دیــــده گریـان  

امشـــب بزنــم تیـــغ سرانــــــجام 

بر پیکـــره ی ظلمــــت هجـــران 

 امشـب شب وصل با همه دوری 

لبیــک مــــن و خالــــق سبـــحان 

امشــب شـــب پرواز مـــن و تــو 

در عطـــر خــوش نـم نـم بــــاران 

امشــب شـــب دیدار مــن و تـــــو 

 دریـــای یفیــــن ســاحل ایمـــــان 

امشـــب شــب میـــلاد دوبـــــــاره 

تا باز چـــه کشــد آیــنه از جـــان 

امشــب شــــب فریـــاد ستــــــاره 

بغضی که شکست در دل طوفـان 

 

"سیدمحمدحسن هاشمی

 

 پ.ن ۱: وقتی یک آدم رو  دنیای خودت می کنی  کوچکترین اشتباه اون آدم تمام  دنیای تو رو داغون می کنه . پس به اندازه ی آدمها دست نزنید 

پ.ن ۲: خدایا اندکی نفهمی عطا کن که راحت زندگی کنم. مردم از بس فهمیدم و به روی خودم نیاوردم

تو مـــــرا هیـــــچ یادت هســـــت؟؟

  

نازنیـــــن چشــم نمنــای مــــرا یـــادت هست؟    روز تشیــــیع دلــــم حال و هـــوا یــادت هست ؟  

بهـــت چشــــمان مـــن آن روز تماشـایی بــــود      تو که می رفتی و من مانده به جا یادت هست؟ 

بدتــــرین حادثـــه ی قــرن دلــــم رفتــــن توست      تو کـــه تاریــخ همین واقعــــه را یـــــادت هست 

بعــــد تو چهــره ی من آگهــــــــی ترحــیم است     بعــد تو مـــرده ام امـــا تو کجـــا یـــادت هست ؟

روح آواره ی مـــن دربـــه در خاطـــــره هـــاست      راستـــی ذره ای از خاطــــــره ها یادت هست؟ 

روزگاریســـت که من رفتـــــه ام از یاد خـــــودم      تو بگـــو هیـــــچ مرا اســــم مرا یــادت هست ؟ 

رفتـــه بــودی کــه بیـــایی نکــند یـــادت رفــــت؟    حاضــرم شــرط ببنــدم به خــدا یـــــادت هست

 

پ.ن۱: هرگز به کسی که برای احساس تو ارزش قائل نیست دل نبند و به خودت بیاموز هرکسی ارزش ماندن در قلب تو را ندارد 

پ.ن ۲:هر وقت تونستی به کسی آرامش ببخشی بدان عاشق شدی وگرنه  عشقی که آرامش معشوق را بگیرد خودخواهی است