خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

خـــــاطرات کهــــنه و اشـــــعار نـــو

خاطرات کهنه و اشعار نو شمع خاموشی شب های من است تازه ام از این فضای دلپذیر یاد آن درمان غمهای من است. صهبـــــانــا

شمع من

تا سحر ای شمع بر بالین من

امشب از بهر خدا بیدار باش
سایه غم ناگهان بر دل نشست
رحم کن امشب مرا غمخوار باش
کام امیدم بخون آغشته شد
تیرهای غم چنان بر دل نشست
کاندرین دریای مست زندگی
کشتی امید من بر گل نشست
آه ، ای یاران به فریادم رسید
ورنه مرگ امشب به فریادم رسد
ترسم آن شیرین تر از جانم ز راه
چون به دام مرگ افتادم ، رسد
گریه و فریاد بس کن شمع من
بر دل ریشم نمک، دیگر مپاش
قصه بیتابی دل پیش من
بیش از این دیگر مگو خاموش باش
جز تو ام ای مونس شب های تار
در جهان ، دیگر مرا یاری نماند
زآن همه یاران بجز دیدار مرگ
با کسی امید دیداری نماند
همدم من، مونس من، شمع من
جز توام در این جهان غمخوار کو؟
وندرین صحرای وحشت زای مرگ
وای بر من ، وای بر من،یار کو؟
اندرین زندان ، امشب شمع من
دست خواهم شستن ازاین زندگی
تا که فردا همچو شیران بشکنند
ملتم زنجیر های بندگی !
                                                                       دکتر علی شریعتی

نظرات 74 + ارسال نظر
فاطیشی! شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:54 ق.ظ http://fateme.blogsky.com

kheili ghashang booood

سلام عزیزم
ممنونم

آنا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ق.ظ http://lapeste.blogsky.com

سلام

مهدی شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:38 ب.ظ http://bivatan.blogsky.com

سلام.
نمی دونستم دکتر شریعتی شاعرم هستند...
شعر جالبی هستش...

سلام
ممنون از جسن نظرتون

--------------------------- شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:38 ب.ظ http://pejman132.blogsky.com

دارم با نبودنـَتـــ کنار مے آیـَم
فقط
با بودنـَتــ کنارَش
کنار نمے آید دلـَمـ

سلام
ممنون از حضور گرمتون

امید شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

خدا کند این ملت این طور کنند

خدا کند
سلام و درود

سلام
ودرود بر شما
ممنون از حضور گرمتون

زهرا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 ب.ظ

سلام افسانه جملات شریعتی رادر وبلاگت دیده بودم اما این اولین شعرشه که میشنوم خیلی زیباست
اهنگتم عالیه

سلام
مرسی زهرا جون

دیبا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ب.ظ http://dibajoon.blogsky.com/

سلام خانم معلم چقدر زیباست شعرهای شزیعتی

سلام عزیزم
ممنونم

علی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ http://abbasi460.blogsky.com/

شریعتی مرد بزرگ وانسان وارسته ای بود
ممنون ازانتخابتان

سلام
ممنون از حسن نظرتون

فاطمه یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ق.ظ

میگم افسانه این شریعتی روشما چرا اینقدر دوست دارید؟بیشتر کامنت هایی که برای من ارسال می دارید از سخنان شریعتیه

سلام فاطمه جون
چون شریعتی انسان روشن فکری بود

زهرا-م یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

قصه بیتابی دل پیش من
بیش از این دیگر مگو خاموش باش
جز تو ام ای مونس شب های تار
در جهان ، دیگر مرا یاری نماند
زآن همه یاران بجز دیدار مرگ
با کسی امید دیداری نماند

سلام
ممنونم زهرای عزیزم از شعر زیبایت

نازی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ق.ظ http://zekipedia.net

سلاممم دوست عزیز.

شعر زیبایی انتخاب کردین

دوست داشتی ب وبلاگ من هم بیا

سلام نازنینم
چشم
حتما

علی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 ق.ظ http://a-f.blogsky.com

خدایا حکمت قدمهایی که برایم برمیدارى بر من آشکارکن تا درهایی که به سویم میگشایى ندانسته نبندم ودرهایى که به رویم میبندى به اصرار نگشایم

سلام ممنون از حضورتون

مرتضی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ق.ظ http://fable.blogfa.com/

جز تو با کسی امید دیداری نماند

بر دو چشمم شوق بیداری نماند

پولک غم بر گونه هایم از فراق

بر رخم گرمی دست تبداری نماند

کی به سر آید این شب های فراق

میل رستن بر سپیداری نماند

سلام
ممنون از شعر زیبایتان

[ بدون نام ] یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ق.ظ http://poormehr.blogsky.com

زیبا بود و دلنشین اگر با تبادل لینک موافقی خبرم کنید

من وتو یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ

قشنگ بود

سلام
ممنون عزیز دل

رضا یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ق.ظ http://rniazi.blogsky.com

زیبا ودل انگیز بود

سلام
ممنون از حس نظرتون

ابراهیم یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:45 ق.ظ

سلام
نخوندم ولی همینکه میای و وقتتو میذاری این چیزا رو تهیه میکنی و در اختیار ما میذاری ممنون
خسته نباشی

سلام
شما هم خسته نباشید که زحمت می کشیدنخونده نظر می گذارید

مهدی یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:49 ق.ظ http://soozedel.blogsky.com/

سلام.خیلی ممنون که به وبلاگم سر زدی.
ان شاءالله که موفق باشید

سلام
خواهش می کنم شما هم موفق باشید

خاطره یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:38 ب.ظ http://rahalost.blogsky.com

سلام ودرود
وقتی سخنی از بزرگی رو انتخاب میکنید جز سکوت ولذت بردن از سخن چه می توان گفت...
تیرهای غم از دلت دور باد نازنین

سلام خاطر ه ی عزیزم
ممنون از حضور و حسن نظرت

امین ( یکناراضی) یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.hldkd.blogsky.com

سلام

تا سحر ای شمع بر بالین من

امشب از بهر خدا بیدار باش
سایه غم ناگهان بر دل نشست
رحم کن امشب مرا غمخوار باش


ممنونم که لطف کردی و افکارمنو خوندی ونظر زیبا واسم دادی
ممنونم
ممنونم
همین

یاحق

سلام
من نیز از شما بابت حضورتون سپلسگزارم

دخترک یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:22 ب.ظ http://jameminaiyemay.blogsky.com

سلام
قشنگه
جالبه که این شعر رو هم تا حالا نخونده بودم
نمیدونم شعرهایی که شما میذارید این طوره
یا من مطالعه ام کم شده
یا هر دو
یا هیچ کدوم!!!!

سلام
الهی فدات
خود منم تا حالا اکثر مطالب وشعر هایی که در پست هام قرار می دم نخوندم
گزینه آخر صحیح است. هیچ کدام

سعید یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ب.ظ

سلام دوست من مطالب قشنگی بود به امید موفقیت بیشترت

سلام
ممنون از حضورتون
کاش دوستان عزیزی چون شما آدرس وبلاگ زیبایشان را می گذاشتند تا نظر نا قابل خود را در پست هایتان ارایه دهم

حمید یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ب.ظ http://hamidhaghi.blogsky.com

javascript:void(0);javascript:void(0);javascript:voi

سلام
ممنون از حضورتون
اما متوجه اینا نشدم avascript:void(0)

مرجان یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ب.ظ http://1saro2goosh.blogsky.com

سلام افسانه جان
ممنون بابت همه حرفای پر از محبتت...
اشعار و نوشته های دکتر شریعتی همشون خواندنی و شنیدنی هستن.

سلام مرجان جان
من پستت رو که خوندم متوجه پیام شما خطاب به خودم شدم
الهی فدات آدرسمو گم کرده بودی
لینکم کن تا آدرس را گم نکنی

علی دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ

$$$$$$_______________________________$$$$$
__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.°
?
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
............o°°O.....o
...........O..........O
............° o o o O
......................?
...................?
...............?
...........?
_________*¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-

سلام
ممنون از حضور سبزتون

[ بدون نام ] دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ق.ظ

افسوس که من عاشق او هستم و او عاشقه دیگری و دیگری عاشقه دیگری و این چنین است که ما تنهاییم.

سلام
ممنون از چمله ی زیبای دکتر شریعتی
افسوس

محمد دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ http://mohamed.blogsky.com/

هر که آید گوید :



گریه کن تسکین است . . .



گریه آرام دل غمگین است . . .



چند سالی است که من می گریم . . .



در پی تسکینم . . .



ولی ای کاش کسی میدانست . . .



چند دریا . . .



بین ما فاصله است . .

سلام
ممنون از شعر زیبایتان

زهرا دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 ق.ظ

افسانه جان چرا نظرمرا تائیدنمیکنی؟کجایی تو

سلام عزیزم
تایید می کنم گلم

محراب دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ق.ظ http://mehrabeeshgh.blogsky.com

شریعتی شریعت دیرینه داشت
ولی بازم دعا بکن شاید دعات اثر کنه



شاید خدا حرف تورو از بنده هاش جدا کنه



حالا قدرتو میدونم حالا که دارم میمیرم



کاش تو اون دنیا بتونم دستای تو رو بگیرم



اون دنیا جام خوب خوبه دلم واسه خوشی تنگه



اون خدا که من میدونم حتی آتیشش قشنگه
به من هم سر بزن

سلام ممنون از حضور وشعر زیبایتان
حتما

لیلا دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ق.ظ http://noghtekhan.blogfa.com/

قشنگ وبسیار عالی بود

آرام دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ق.ظ http://aram50.blogfa.com/

با اجازه یک کپی از یکی از تصاویر وبلاگت برداشنم حلال کن وبلاگت زیباست
نگران نباش...

نه اهالی محل،نه درخت ها،

نه حتی این کوچه،

هیچکس رد آمدنهایت را ،

به خانه ام نمیبیند،

اینجا سالهاست که برف نیامده است،

کاش مثل باران بودی،

که در زمان دلتنگیم به سراغم می آمدی،

همچون باران اشک...

نه مثل رود که همیشه میرود،

زهرا-م دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ق.ظ

افسانه خانم سلام کجایی لابد انتحانها شروع شده سرت خیلی شلوغه یعنی هیچ نمی تونی کامنتها راجواب وتائید کنید؟

سلام زهراجون
حسابی شلوغه

[ بدون نام ] دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.sinachemistry.blogfa.com

مرسی وممنون

سلام
خواهش می کنم

مرجان دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ب.ظ http://1saro2goosh.blogsky.com/

افسانه چرا اینقدر اهنگ وبلاگت غمگینه

سلام
الهی فدات
ببخشید ناراحت شدید همه ی آهنگ های وبلاگ من غمگینند

تنهای تنها دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

از صبح چند بار اومدم موفق نشدم کامنت بگزارم فک کنم ایراد پیدا کرده بود خداروشکر که میزان شد
خیلی قشنگ بود
انسان تنها یک گداست
قلبش کاسه گدایی اوست
ولی انسانی که طبیعت تنها بودنش را درک کند
یک امپراطور است

سلام
تنهای عزیزم
خوشحالم برگشتید.
ممنون از حضورتون قسمت قالب نظرات دیشب اشتباهی حذف شد. امروز کد قالب رو وارد کردم
شرمنده که زحمت افتادی

رضا سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ق.ظ http://rniazi.blogsky.com/

زیبا بود

سلام
ممنون از حضورتون

... سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:09 ق.ظ

ممنون که

سلام
ممنون که ؟؟؟؟
حالا چرا دعوام می کنی

محمد پویا سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ق.ظ

دستتان درد نکند بابت انتخاب این شعر زیبا دکتر شریعتی من بیت آخرش را شنیده بودم اما همه را نخوانده بودم

سلام
ممنون از لطف وحضور سبزتون

آنا سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ق.ظ http://lapeste.blogsky.com

عزیز مهربانم
چه زیبا برایم نوشتی
اما بغضم باز شد
که نمی دانم منتظر بمانم یا ...
و البته در مرام من فراموشی در کار نیست
که احساسم از این حرفها در موردی که می دانی
بالاتر است

سلام
قربونت برم آنا جون

فاطمه سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ق.ظ http://sky-line.blogsky.com

برام هیچ حسی شبیه تو نیست

کنار تو درگیر آرامشم

همین از تمام جان کافیه

همین که کنارت نفس میکشم...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:59 ق.ظ

قصه ی شمع و دکتر قصه ی عجیبی است
زنده یاد شریعتی:
...شمع مجموعه ی اول حروف اسم من است...
البته توضیح پایین را بنده اضافه می کنم
ش:شریعتی
م:معلم
ع:علی

سلام
چه خوب
کاش نام زیبایتان وآدرس وبلاگتان را می نوشتید.
ش:شریعتی
م:معلم
ع:علی

توضیحات من
معلم اخلاق وعمل دکتر علی شریعتی انسان وارسته وروشن فکری بود که حرفها یش چون تیری احساست رانشانه می گیرد.

ابراهیم سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام افسانه جون
این دفه دیگه خوندمشون شعرهای قشنگی بودن تا حالا نشنیده بودمشون دست گلت درد نکنه
افسانه جون منم دلم میخواد ی وبلاگ درست کنم ولی بلد نیستم میشه لطف کنی واسم توضیح بدی چجوری وبلاگ بسازم

سلام
ممنون که خوندیشون
آدرس www.blogfa.com راوارد کرده البته به جای بلاگ فا می توانید بلاگ اسکای یا میهن بلاگ را وارد کنید .ووارد سایت شود روی کلمه ی ایجاد وبلاگ کلیک کنید توضیحات بعدی آنجا به آسانی در اختیار شما قرار دارد واطلاعات خواسته شده را وارد کنیدو.......
موفق باشید

احمد-ا سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام
گاهی اوقات حوس میشود که تازه ترین حرف را ببینیم و بشنویم یا که نقاشی کنیم یا که از روش رو نویسی و تحویل معلم دهیم و تازه ترین نمره را بستانیم !کةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة نمی شود !!
افسانه خانم
تو که به عادت یا دیری ! و نزدیکت ۳۵-۳۰ سال پیش شادروان دکتر شریعتی و نزدیک ترش سهراب سپهری یا که داستان راستان آشیانه به سال 1388 ( دوسال و 8 ماه پیش تر )
و ما در نظرها و پاسخ به نظرها تو را به روز می بینیم و از خود این سئوال بی جواب را می کنیم که:
آیا همه و همه ی حرفهایت را که خط و رسم گذشته ها و الگو برداری از آنان به روز در کلاس درس
ریاضی ارائه می دهی یا که . . .
نمی دانم
به چندین کامنتت در پستهایم جوابی ننوشته ام (که نوشته ام و تو دیدی ! )خیلی دلم می خواد رویایی بدانم که تو چه دیدی و من چه نوشته ام حتی اگر به اعداد و ریاضی هم بیآوری فقط از راه هندسه و انتگرال سه گانه نباشد ! (معادلات دیفراسیل را که به فراموشی ایستاده ام ! )

سلام برهمزبان خوبم
جناب آقای احمد استوار

سهراب سپهری:
سهراب را می شناسم وشعرهایش را از عمق جان دوست دارم سهراب را مردمان زمانش نشناختند واورا دیوانه می دانستند .اما سهراب دیوانه نبود .نوشت ونوشت گاه در خلوتش تنهایی را احساس کرد اما کسی رادر خلوت تنهایی اش نگنجاند نوشت ونوشت با نوشته هایش مانوس گشت همراه وهمزادش کتاب هایش بودند وسر انجام در 52سالگی با تنهایی هایش خداحافظی کردبا مردمان زمان خودش که سهراب رادیوانه می دانستند اما او دیوانه نبود

دکتر علی شریعتی:
اورا حرفهای زیبایش را همه وهمه راقبول دارم جز این جمله اش راکه :
دوست داشتن کسی که لایق محبت نیست اسراف محبت است.
بهترین جمله ی شریعتی این است: رقت بارترین منظره ای که مرگ رانیز می گریاند گریستن مرد است این جمله اش آتشی در قلب من روشن کرد چون به عین گریستن مردی را به چشم دیده ام و.....
اما کلاس ریاضی نمی شود شعرها ی سهراب وسخنان شریعتی رابا فرمول واعداد وارقام بیان کرد کاش دبیر ادبیات بودم

اما آقای احمد استوار (صاحب داستان راستان ودلنوشته وسوز دل های تنهایی)
من ایشان(احمد استوار) را انسان شریف وبزرگواری می دانم که نوشته هایش از ادبیات زیبایی برخوردار است .شاید عده ای حرفهایش راباور نداشته باشند اما من نوشته هایش را باور دارم که در نوشته هایش وفاداری موج می زند وشکایتی از خدا وزندگی ندارد به جای دشنام به زندگی خود را مواخذه می کند .

جناب احمد استوار خیلی ساده بیان کردم بایک معاله ی یک مجهولی ساده قابل حل است

محمد علی سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ

شعرای قشنگی انتخاب میکنی شریعتی مگه شاعرهم بود

سلام
ممنون از حضورتون
بله ایشان شعر هم می گفتند.

rahgiza چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ق.ظ

کسی که دعا می کند را
دست کم نگیرید.
"
دکتر حسین الهی قمشه ای

سلام
ممنون از حضورروجمله ی زیبای استاد الهی قمشه ای

لیلا چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ق.ظ http://noghtekhan.blogfa.com

افسانه من لینکت کردم

سلام
ممنون لیلا جان منم لینکتون کردم

ابراهیم چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ق.ظ

مرسی دست گلت درد نکنه

سلام
خواهش می کنم

زهرا-م چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:29 ق.ظ

سلام دوباره افسانه جان نظری که نوشتم خصوصیه یه موقع تائید نکنی
کاش می شد گره از زلـــف غــــــــــــــزل باز کنم
با پر قافیه ها سوی تـــــــــــــــــــــو پــرواز کنــــم
همچـــــــو مهتــــــاب نشینم به لــــــب پنجره ات
مست و مغرور بیایــــــــــــــی گله آغـــــــــاز کنم
کاش یکبار دگر پلک لبـــــــــــت بــــــاز شـــــــــود
تا دل شب زده را بـــــــا تـــــــــــو ، هم آواز کنم
یک نفر نیست در این شهر که به دادم برســـــد
نــــــــازنین با چـــه زبانی به تـــــــــــــو ابراز کنم
نشد آخر گـــــــره از زلــــف تـــــــــــو من باز کنم

سلام نه عزیز دل تایید نمی کنم
اونا چی بود نوشته بودی؟

ابراهیم چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ق.ظ http://ebrahim8080.blogfa.com

افسانه جون دستت درد نکنه
بالاخره وبلاگ درست کردم

ولی سر در نمیارم چجوری لینک بذارم ممنون میشم بیای تو قسمت نظرات وبلاگم کمکم کنی

سلام
تبریک میگم
اگر سعی کنید می تونید متاسفانه من چون در بلاگفا وبلاگ ندارم نمی تونم وارد مرکز مدیریت بلاگ فاشوم خودتون سعی کنید حتما می توانید در سرویس بلاگ اسکای گزینه ای است به نام جعبه لینک که اگر کلیک کنید نام وبلاگ و آدرس را وارد کنید وکلمه ثبت رابزنید لینک می شود

ابراهیم چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ق.ظ http://ebrahim8080.blogfa.com

منظورم این بود بیا قسمت نظرات وبلاگ اونجا نظر بده کمک کن بعد میخونمشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد